Calatorind prin Barcelona


 

dulciuri

 

Asa cum am mai scris ,inca din primele randuri pe acest blog, recunosc ca am fost,sunt si voi ramane for ever o mare iubitoare de ciocolata.Pe unde am fost prin Europa, am intrat în orice ciocolaterie am avut ocazia. De fiecare dată, am găsit aceiaşi bucurie gustand din cubuleţele umplute cu cele mai diverse creme, nuci sau paste – de la ardei iute la fistic, migdale, alune, ciocolată amăruie, ciocolată cu lapte. Sunt bune, sunt foarte bune,sunt unice,chiar daca pare ca peste tot arata la fel. Dar nicăieri n-am văzut varietate mai mare de bomboane de ciocolată la un loc ca în piaţa Boqueria din Barcelona.

barce 1

Am avut ocazia sa vizitez prin 2008 Barcelona ,gratie invitatiei dragului meu var primar stabilit acolo.Este un oras pur si simplu superb.Il pun alaturi de Viena printre orasele in care mi-as dori sa traiesc daca mi-as permite.

Vizitand  Barcelona, fiica varului meu care mi-a fost ghid ,a ţinut neapărat să vad piaţa La Boqueria. In primul rând pentru a servi o nemaipomenita salata de fructe ce se gaseste pe tarabele lor.Dar am dat şi peste tarabele cu dulciuri de tot felul. Bineînţeles că am găsit aici zeci de sortimente de ciocolată. De toatae formele,marimile,culorile si aromele .pentru cele mai pretentioase gusturi.Munti piramidali de fructe,salate ,dulciuri si ciocolata asezate ingenios ,imbiindu-te ,ametindu-te cu aromele ,culorile si formele lor desavarsite.Barcelonezii stiu sa faca comert,incontestabil.

boqueria-barcelona-2

Mercat de Sant Josep de la Boqueria este o piaţă veche de aproape 800 de ani . Mai toate ghidurile turistice ale Barcelonei le recomandă turiştilor să viziteze această piaţă pentru a vedea Barcelona autentică.

Intrarea principală în La Boqueria este din La Rambla, cea mai aglomerată si impozanta stradă din oraş, fâşia turistică ce duce la portul Barcelonei, Port Vell. De cum intri în piaţă, constaţi că ăsta e locul cel mai aglomerat din tot oraşul. Turiştii admiră mărfurile frumos aranjate, unii cumpără în timp ce alţii doar fotografiază vitrinele încărcate în timp ce localnicii cunosc locul prea bine, aşa că se îndreaptă hotărâţi spre tarabele unde au treabă.

barcelona

   Oficialii au denumit -o  “un paradis pentru simţuri” – şi nu exagereaza cu nimic. Aici vezi jeleuri în sute de culori, dincoace poţi savura un pahar de fructe cu gheaţă, câteva tarabe mai încolo poţi cumpăra fructe proaspete, frumos aranjate în lăzi, pe măsuţe sau atârnate de barele de inox de deasupra tarabelor.

boqueria-barcelona-3

Absolut fiecare tarabă are câteva spoturi luminoase care nu lasă clienţii să se chiorască dacă vor să cumpere ceva. Vânzătorii sunt energici şi săritori, dacă îi întrebi ceva şi nu ştiu să-ţi răspundă în engleză, improvizează şi îţi răspund prin semne. Chiar dacă nu te hotărăşti să cumperi ceva, nu se supără pe tine. Ba unii îţi dau mici mostre, ca să ştii pe ce urmează să dai banii. Alţii te lasă să mergi mai departe, deşi tot ce ai făcut a fost să le fotografiezi taraba. Ştiu că după tine vin alţi turişti din toate colturile lumii şi dacă tu nu ai cumpărat nimic, vor cumpăra următorii clienţi. Iar fotografiile facute n-au cum să îi deranjeze, pentru că fiecare fotografie făcută poate însemna un pic de reclamă pentru ei.

cioco

M-as intoarce oricand cu placere in Barcelona.As hoinari prin Boqueria ore in sir si nu as obosi delectandu-mi privirile cu piramidele de sortimente ce le vand comerciantii pe tarabele pietei.As gusta din fiecare salata de fructe si specialitate de ciocolata gasita acolo si nu m-as satura.Acelasi lucru va indemn si pe voi.Daca ajungeti in Barcelona nu ocoloti piata La Boqueria si racoriti-va si indulciti-va simturile cu celebra salata de fructe si faimoasele lor bomboane de ciocolata.Se merita!

Cu drag,

Cristina

Lasă un răspuns

