Ciocolata si Mozart


 

Bomboane-Mozart-magazin-Salzburg-4

 

Viena ,capitala ciocolatei !Eu asa as numi Viena.Un oras pe care am avut norocul sa il vizitez cu ani in urma ,inainte de intrarea Romaniei in UE ,datorita invitatiei dragei mele verisoare primare ce locuieste de o viata acolo.Este unul dintre puținele orașe pe care le-as revedea oricand cu placere.Un oras în care mi-ar placea să locuiesc daca mi-as permite. În ciuda faptului că habar nu am germană, Viena m-a atras de la prima vizită, în  2005.

Nu este greu de inteles de ce este un oras atat de indragit de turistii din intreaga lume.Este un oraș curat, civilizat, sigur, puțin poluat, transportul în comun foarte bine dezvoltat, mâncarea bună. Pentru noi,romanii reprezinta idealul.Este si aproape de România, se poate ajunge ușor și cu mașina și cu siguranta capitala Austriei este fascinanta.

In schimb ,este un oraș scump, magazinele se închid inainte de ora 19 și în week-end majoritatea sunt complet închise, .Este un oras destul de conservator,jumatatea veche a Vienei te poarta cu imaginatia in vremurile de demult,cand printi si printese ieseau la Opera sau isi ocupau timpul cu opere de binefacere.Cealalta jumatate pare desprinsa dintr-un SF.Beton si sticla,curatenie desavarsita,serile sunt pur si simplu sclipitoare.Cu siguranta  Viena nu face economie la lumina.

V-am povestit cate ceva despre Viena nu întâmplător . Ci pentru ca este recunoscuta pentru magazinele sale cu specialitati de ciocolata.Am mai vazut ceva asemanator in Italia.Dar despre asta am sa va povestesc in alt articol.Acum sa vorbim de ciocolata austriaca.

Cu siguranta ,Austria nu e cel mai mare producător de ciocolată din lume, dar magazinele lor de bomboane și prăjituri sunt irezistibile. Ce pot sa va spun? Au ceva care te atrage ca un magnet, sunt luminoase,sunt multe, sunt peste tot și miros inconfundabil a ciocolată fină,de cea mai buna calitate.Iar prăjitura austriacă tradițională cu ciocolată și cremă de caise, Sacher, este delicioasă. Ca să nu mai spun de ștrudelul cu mere și înghețată de vanilie!Orice gospodina austriaca stie aceste retete si sunt considerate deserturile  casei.

Am sa va scriu o reteta deosebita pentru una dintre  aceste dulciuri deosebite austriece,reteta tortului Sacher.Dar asta nu acum ci in articolul urmator.Acum gata,ma infrupt cu lacomie  dintr-o delicioasa bomboana austriaca care merge de minune cu un Mozart ascultat la casti.Pe curand!

Cu drag ,

Cristina

Lasă un răspuns

