Monografia ciocolatei roz – de Yigru Zeltil


 

 

 

ciocolata roz

 

Zmeura nu e chiar fructul meu preferat.
Pentru o ciocolată roz,
aş face însă, în general,
orice,
de pildă:
o monografie.

O monografie
a ciocolatei roz,
scrisă
pe hârtie roz,
roz
ca lacrimile
radioactive
ale bunicii mele.

Şi am să încep
să scriu despre
cum am văzut pe stradă
căruţe pline cu tablete
de ciocolată roz.
Sau despre ochelarii
din sticlă roz
pentru optimişti.

Totuşi,
până şi un ţânţar roz
ar fi capabil să vă spună
aceste lucruri,
pe când omul rozaliu
mai e şi creator.

Aşadar şi prin urmare,
grecii jucau hochei pe mare
pentru că aşa vroiam eu
şi ciocolata roz
nu poate schimba asta

Oricum
aş fi vrut eu,
străbăteam La Place de la Vie
nu fără a încheia
cu o baie de ciocolată roz fierbinte,
ceea ce mă abona facil la o stare
de Samadhi
în care
nu mai avea sens
să scriu despre ciocolata roz,
şi las astfel tăcerea
să inunde pagina
aşa e mai bine.

One thought on “Monografia ciocolatei roz – de Yigru Zeltil

  1. Mersi…🙂 Dar citatul celebru e doar un poem obscur pe care l-am publicat în revista Tomis și pe agonia.ro mai demult (n-a apărut în nicio carte), iar – nu mă pot abține – poemul se încheie nu cu un punct, ci… cu două puncte. Nu era o greșeală, chiar așa am conceput poemul.

    Ciocolată fericită🙂

Lasă un răspuns

